piątek, 31 grudnia 2010

Magdalena Hachuła - fotografia

"Moja mała Ojczyzna"














Żabnica jest miejscowością położoną u stóp Pilska, Rysianki i Romanki
w Powiecie Żywieckim. Z Żabnicy pochodzą moi pradziadkowie, dziadkowie i moi rodzice. Cała moja rodzina posiada góralskie korzenie, do których jestem bardzo mocno przywiązana. Dlatego w temacie mojej pracy dyplomowej pragnę pokazać piękno jakie tkwi w tym co swojskie i proste, poprzez ukazanie okolic Żywca,
a szczególnie moją Żabnicę i jej przodków.
 Żywiec jest miasteczkiem wokół, którego skupiają się liczne wioski, które zasiedlają ludzie tworzący niesamowicie mocno zakorzenioną kulturę - lasi, dolanie
i górale. To właśnie dzięki nim te miejsca stały się dla mnie wyjątkowe. Dlatego praca przedstawiona za pomocą trzynastu czarno—białych fotografii w formacie 50/70 od strony mieszczańskiej jak i wiejskiej, ukazuje to co jest moją małą Ojczyzną, opowiada kim jestem i skąd pochodzę. Przeplata się z historią i dotyka mojej rodziny, jako tej ,która wpoiła we mnie pewne wartości i szacunek do tego miejsca i jego kultury.
W mojej pracy pokazuje to co jest dla mnie naprawdę ważne, świat widziany moimi oczami. Miasto Żywiec, jego mieszkańców, Żabnice hale, lasy, polany i ludzi bliskich memu sercu. Pragnę przedstawić świat którego poznaję , który mnie zachwyca
i  otacza na co dzień, świat  do którego przynależę od początku.


Magdalena Hachuła

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz